Wie is Rian Verweijmeren
In 2020 ben ik in De Heen gaan wonen. Ik ben getrouwd met Piet Remie die ik in 1973 leerde kennen. Wij hebben een zoon en twee kleinkinderen. Van 1953 tot 1970 woonde ik in Terheijden en daarna ben ik naar Breda verhuisd. Daar heb ik tot 2020 gewoond.
Ik ben pas op latere leeftijd gaan studeren en heb de opleiding tot psychosociaal werker gevolgd. Politiek interesseerde mij al heel vroeg: in 1970 werd ik lid van de KEN (de Kommunistische
Eenheidsbeweging Nederland) en werd ik geschoold in het marxisme/leninisme. Maar de KEN werd opgeheven en ik werd politiek “dakloos”. Ik stemde bij verkiezingen op de CPN. Toen de CPN samen ging met de PSP en de PPR ontstond GroenLinks. Die partij sprak mij wel aan. Maar ik werkte 40 uur per week, studeerde en had een gezin, dus het heeft lang geduurd voordat ik echt actief werd in GroenLinks. Maar vanaf 1985 ben ik op de Bredase afdeling afgestapt en heb
aangegeven dat ik wel iets wilde doen voor GroenLinks. Dat resulteerde in een scholing voor gemeenteraadslid en in 1988 stond ik als nummer 2 op de verkiezingslijst. Ik werd met de meeste voorkeursstemmen ooit gekozen in de Bredase gemeenteraad. Geweldige tijd.
Tien jaar later kreeg ik een droombaan aangeboden en stopte ik met het raadswerk. Na de verhuizing naar De Heen hoorde ik van een nieuwe plaatselijke progressieve partij in Steenbergen. Dat leek me wel wat. Eens gaan praten met Joop Stoeldraijer, de standpunten bevielen mij wel en ik ben lid geworden. Het was nog te vroeg voor een plaats op de
verkiezingslijst want ik woonde net twee jaar in De Heen. Ik was al blij dat ik de Albert Heijn kon vinden in Steenbergen, laat staan dat ik wist wat er allemaal speelde in de gemeente. Maar tijdens de afgelopen verkiezingen stond ik op plaats twee van Progressief Samen. Ik ben nu burgerraadslid want wij behaalden helaas slechts één zetel in de gemeenteraad.
Wie mij iets wil zeggen, een probleem voor wil leggen of iets wil vragen kan mij via de partij bereiken op info@progressiefsamen.com. Ik hoor heel graag van u!